Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Päncakes, Paladin, Prot. (Accepted)

Gå ner

Päncakes, Paladin, Prot. (Accepted) Empty Päncakes, Paladin, Prot. (Accepted)

Inlägg  Päncakes lör feb 26, 2011 7:07 am

IRL-Information
Namn: Marcus Gerhardsson
Ålder: 20 år
Sysselsättning(Skola/Jobb): Just nu är jag jobbsökande, har jobbat inom butikbranschen innan dess.
Vart bor du? Kungsbacka, en bit utanför Göteborg.
Hur mycket spelar du i snitt per vecka: Runt 20+ timmar per vecka skulle jag säga.
Av 3 (Torsdag, Söndag och måndag) raid dagar i veckan, hur många kan du spela på? Alla dagarna passar mig perfekt. Det är precis som jag raidar nu förutom torsdagen, men det är inga problem att byta ut onsdagen till torsdag.


In-game Information
Karaktärens namn:
Päncakes
Armory link:
Talents: Motivera varför ni har just den här spec'en. Jag har valt att spela på survival och movement för att kunna kita och göra mycket selfhealing utan att mitt threat får lida. Som Prot Pala har jag en del olika talents jag kan välja och vraka mellan. Jag har valt Guarded by the Light för extra selfhealing och overhealing till en absorbsion sköld. Divine Guardian för en raidcooldown på 20% damage reduction för alla utom mig själv (väldigt bra för Nefarian). Pursuit of Justice för 15% movement speed increase, alltid bra att kunna röra sig snabbt när man kitar adds och liknande.

Välj en intressant boss, beskriv hur du spelar på den (Vilka spells och varför): Maloriak som maintank.
Jag brukar vara den som interupptar Arcane Storm.
Red vial: Raidet stackar upp på maintanken, den som får debuffen rör sig antingen öst eller väst om var resten av gruppen står, oftast brukar jag använda Divine Guardian under denna fas för att hjälpa healers.
Blue vial: Raidet sprider ut sig. Jag hjälper healers med Word of Glory om jag ser någon få flash freeze och tappar mycket hp. Använder även Divine Protection för att underlätta healing på mig när raidet behöver focus.
Green Vial: Använder Avenging wrath medans vi rör oss bakåt i rummet för att döda alla adds. Jag använder även Divine Plea för att få upp 3 holy powers därefter Inquisition för 30% increasad holy damage och lägger ner en Consecration och spammar Hammer of the Rigtheous och interruptar nästkommande Arcane Storm. Rör mig bakåt till Cauldron'en igen.
Sista fasen: Tar bossen ner till nordvästra hörnet av rummet med han riktad mot väggen så att hans eld ability inte täcker hela rummet och rör mig lite åt höger varje gång han kastar den. Ser även till så att inte offtanken kommer för nära med dem 2 sista addsen.

Vilka stats är viktiga för dig? (Tex Intellect, Agility, Haste etc) Börja med ditt bästa stats!
Mastery, Dodge och parry har jag strävat efter att få så mycket som möjligt. Detta på grund av att undvika så mycket skada som möljigt. Stamina är dock också viktigt vilket increasar hur mycket vengeance jag kan uppnå för increasad threat. Jag har dock valt att låta hit/expertise lida för detta. Har dock gear för att uppnå hitcap så jag kan vara en tillgänglig interrupter för att inte missa.
Professions och förklara varför du valde just dem:
Blacksmithing och Alchemy. Blacksmithing på grund av att jag får 2 extra sockets. Alchemy på grund av Lifebound Alchemist Stone som ger både stamina, socket och mastery. Kommer dock att byta ut Alchemy mot Jewelcrafting när nästa patch kommer för dem nya trinketsen dem releasar.

Nuvarande/senaste guild: Rapture (före detta The Genesis på Dentarg-EU)
Anledning till att du har lämnat: Vi var top 3 på servern i Wotlk, men sedan Cata har releasat har folk blivit mer och mer inaktiva. Dock har vi även progressat ganska bra med tanke på omständigheterna av lite valmöjligheter när det gäller klass, spec osv. Därav är det svårt att fylla spots för olika encounters.

Tidigare raid erfarenhet inom WoW
(om du har progressat mycket på en alt, lägg till namnet på den karaktären undertill)
Death Knight tank: Powncakes (Dentarg-EU)

Vanilla: Spelade inte.

The Burning Crusade: Började i slutet av tbc. Raidade ingenting pga av Wotlk release var såpass nära.

Wrath of the Lich King: Jag började raida seriöst med <The Genesis>, horde på Dentarg, i slutet av ulduar tiden, spelade dock Death Knight tank. Hade ganska bra progress i ICC 25, fick ner Lich King på normal och började på Hardmodes. Det gick ganska snabbt för oss att få ner dem första bossarna på heroic, dock fick vi aldrig ner LK 25 hc efter många veckors wipande. Har fått ner han på 10manna heroic. Ruby Sanctum va samma sak här. 25manna normal och 10manna heroic. Därefter när cataclysm kom på kartan kände vi att vi hade en mycket starkare 10manna grupp än 25manna så sedan dess har vi raidat 10manna.
Har clearat hela Cataclysm content på normal. Fått ner Halfus och Atramedes på heroic och har haft en 2% wipe på Chimaeron.

Har du en fungerande mic?: Ja, jag har en fungerande mic.
Kommer du våga använda denna?: Jajjemän. Jag gillar att vara på vent och prata med guildmates både innan och efter raids.
Har du mumble? (om ej, installerar du det tills första raiden?): Jag har inte mumble just nu men självklart installerar jag det innan mitt första raid.

Diverse frågor
Hur skyddar du ditt account?
Autenticator och virusskydd/brandvägg.
Har du problem med progress wipes? Motivera. Verkligen inte. Det är en del av spelet att wipa. Det gör så att när man väl får ner bossen får man en extra skön känsla efter att man har kämpat länge för det Smile.
Vad har du med dig till en raid? Flasks, pots, buff mat, stamina scrolls ifall warrior/preist saknas. Gott humör, läst på taktiker. Rätt specc/glyphs beroende på fight. Repairar alltid innan jag kommer till raids så man inte behöver poppa Jeeves etc. bara för mig.
Vad är ditt nästa personliga mål i WoW? (Achievements, reputation, mounts etc) Har under en längre tid farmat Magister's terrace och Sethekk halls för mounts, dock har jag inte fått något av dem än. Gillar även att farma reputations där man kan få roliga items ifrån.
Känner du någon i Bacon? Har aldrig spelat på Chromaggus så nej, tyvärr inte.
Vad förväntar du dig av Bacon? Jag förväntar mig ett glatt och sammanhållet gäng som strävar efter samma sak, progress och ha kul tilsammans!
Vad spelar du för andra spel än WoW? WC3 och counter-strike har jag spelat, spelar dock inte så mycket längre.
Hur håller du dig uppdaterad om din klass? Elitist Jerks brukar ha bra guider, men söker även efter egen info på annat håll.
Positivt och negativt om dig, vad kan vi tjäna på att ta in dig? Jag är en lugn och lojal spelare. Kommer ha hög attendance och har alltid haft. Har en stor vilja att alltid förbättras och vinna. Tänker "outside the box" och försöker lösa situationer som man inte tror ska hända istället för att ge upp.
Tre personlighetsdrag som beskriver dig bra:
Lojal, ansvarsfull och rolig (enligt mig själv Razz)
Hur ser dina planer ut för Cataclysm?:
Ha roligt tilsammans samtidigt som en säker och stadig progress. Vill flyga runt i snyggt heroic t11.
Accepterar du Bacons regler?
Jag accepterar dessa regler och tycker även dem verkar väldigt bra.
Hur ser ditt UI ut?

Päncakes
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Päncakes, Paladin, Prot. (Accepted) Empty Sv: Päncakes, Paladin, Prot. (Accepted)

Inlägg  Päncakes lör feb 26, 2011 3:26 pm

Hur ser ditt UI ut?


Förlåt, missade denna av någon anledning.

Päncakes
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Päncakes, Paladin, Prot. (Accepted) Empty Sv: Päncakes, Paladin, Prot. (Accepted)

Inlägg  Päncakes lör feb 26, 2011 3:28 pm

Päncakes, Paladin, Prot. (Accepted) _WoWScrnShot_122910_151735

Päncakes
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Päncakes, Paladin, Prot. (Accepted) Empty Sv: Päncakes, Paladin, Prot. (Accepted)

Inlägg  Heq lör feb 26, 2011 9:14 pm

Välkommen till forumet Marcus och tack för en nice apply:)

Skulle vilja att du kom in på vår mumble lite för en kort intervju. Därför vore det awesome om du kunde göra en karaktär på Chromaggus och whispra Heq när du har tid så får du info. Är online i princip hela tiden mellan 14-02.
Heq
Heq

Posts : 12
Join date : 11-02-07
Age : 32
Location : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Päncakes, Paladin, Prot. (Accepted) Empty Sv: Päncakes, Paladin, Prot. (Accepted)

Inlägg  Heq mån feb 28, 2011 9:23 pm

Accepted. Whispra en officer in-game för invite.
Heq
Heq

Posts : 12
Join date : 11-02-07
Age : 32
Location : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Päncakes, Paladin, Prot. (Accepted) Empty Sv: Päncakes, Paladin, Prot. (Accepted)

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet