Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Mithulia, Mage, Fire (Accepted)

Gå ner

Mithulia, Mage, Fire (Accepted) Empty Mithulia, Mage, Fire (Accepted)

Inlägg  Mithulia ons mar 02, 2011 4:45 pm

IRL-Information

Namn: Ludvig Enbom

Ålder: 19

Sysselsättning(Skola/Jobb): Arbetslös/Studerar minimalt

Vart bor du? Sundsvall såklart!

Hur mycket spelar du i snitt per vecka: Jag spelar i princip varje dag, runt 3-7 timmar om dagen. Har haft en del träningar på sistone, men då säsongen är slut och jag troligen kommer att lägga ner träningarna nästa säsong så kommer jag kunna lira varje dag.

Av 3 (Torsdag, Söndag och måndag) raid dagar i veckan, hur många kan du spela på? Nu kan jag lira på alla tillfällen som ges om jag inte är borta på semester etc.


In-game Information

Karaktärens namn:Mithulia

Armory link:

Talents: Fire/Arcane, det beror helt på vilka som är i raidet. Finns en ret-pala tillgänglig så går jag fire annars lirar jag arcane för att ge 3 % damagebuff till raidet.

Välj en intressant boss, beskriv hur du spelar på den (Vilka spells och varför):

Om jag ska välja en boss som kommit i Cata, så får det nog bli nefarian.
Förhoppningsvis får jag Dufuss assignad med mig på Onyxia så att mina eldiga bollar och bomber kan kompletteras med hans kattlika smekningar. Under tiden vi burnar Onyxia så kommer en tank som är assignad att plocka upp adds att springa ut 15-20 yards utanför raidet, där jag novar addsen och sen ring of frostar dom. Då addsen är nere brukar vanligen den första cracklen komma, då ändrar jag armor till mage armor och aktiverar mage ward och mana shield för att ta minimal skada. När andra cracklen varit brukar Onyxia vara burnad ner efter ca 20 sec.
Då går jag, 1 healer och 1-2 dps till en av pelarna. Där hoppar jag upp och counterspellar första Blast Novan sen tar en dps över interruptsen och jag finns som reserv utifall någon interrupt missar etc. Ifall jag inte har lågt hp före crackle, spara jag ice blocken till fas 3. Under fas 3 är det i princip ett dps race, samt att hålla bra balans mellan crackles så då brukar jag helt enkelt lyssna huruvida healer har raidet eller inte och anpassa dps efter det. Går allt enligt planen så brukar han gå ner utan probs Smile.

Vilka stats är viktiga för dig? (Tex Intellect, Agility, Haste etc) Börja med ditt bästa stats!
Prio för fire mages är: Int, Crit, Mastery/Haste | Prio för arcane mages är: Int, Haste, Mastery, Crit

Professions och förklara varför du valde just dem: Tailoring 525/Engineering 475
Jag valde tailoring för att kunna crafta pve-gear och även pvp-gear tidigt i expansionen, samt att cloak enchanten ger en bra dps-boost. Engineering var egentligen helt för pvp, så det går jag inte in på specifika anledningar.

Nuvarande/senaste guild: Best in Slot, Bacon in Slot (Nuvarande)

Anledning till att du har lämnat: Jag lämnade Best in Slot för att migga till Dragonmaw för att testa PvPn där samt att joina Doom Squad. Men efter ett tag började jag sakna alla irlare och för att Tösn tvingade tillbaks mej Smile, så då kom jag tillbaks.

Tidigare raid erfarenhet inom WoW
(om du har progressat mycket på en alt, lägg till namnet på den karaktären undertill)

Jag lirade som core-raider i Best in Slot innan jag miggade till Dragonmaw.

Vanilla: Alla bossar fram till Flamegor (MC, ZG inkluderat).

The Burning Crusade: Alla bossar förutom Kael-Thas och fram till Supremus i BT.

Wrath of the Lich King: Lirade knappt PvE alls under WotLK, så kom egentligen bara fram till Blood Queen.


Har du en fungerande mic?: Ja.

Kommer du våga använda denna?: A de kan ja lova!

Har du mumble? (om ej, installerar du det tills första raiden?): Det har jag.

Diverse frågor
Hur skyddar du ditt account? Med ett awesome lösenord.

Har du problem med progress wipes? Motivera.
Självklart kan jag bli trött om raidet pågår i många timmar och progressen inte går som den ska, men jag ger inte upp för det. Lite käk eller socker så brukar det lösa sig. Annars tycker jag det kan vara rätt bra och whipa lite så man får lära sig bossen och tänka till lite.

Vad har du med dig till en raid?
Flask of the Draconic Mind och Intellect mat. Jag har också en portable mailbox, samt att jag kan göra leg enchants på plats om det behövs.

Vad är ditt nästa personliga mål i WoW? (Achievements, reputation, mounts etc)
Att blir rank 1 i PvP! och att cleara allt end-game content i PvE (gärna som rank 1 där med ;D). Skulle gärna hjälpa till att få guilden känd, så att 25-manna skulle vara möjligt i och med fler applications.

Känner du någon i Bacon? Heqir, Hawkward, Tösn, Drefzor, Dufuss och Ninjaturtlen (sen Best in Slot tiden).

Vad förväntar du dig av Bacon?
Jag förväntar mig att få lira och hjälpa till i raids och se guilden progressa i PvE och jag skulle gärna också ta ansvar för att fixa ihop ett rated BG-team. Främst så förväntar jag mig att få lira och ha kul med folket i guilden och om inte annat lära känna nya sjysta människor.

Vad spelar du för andra spel än WoW?
League of Legends och Stepmania.

Hur håller du dig uppdaterad om din klass?
Elitistjerks och Arenajunkies forumen samt att kolla hur t.e.x. paragons mages gearar och speccar.

Positivt och negativt om dig, vad kan vi tjäna på att ta in dig?
Ni kan få en mage som har lirat mage sedan spelet kom ut, som förstår instruktioner och lär sig bossfighter for, har bra dps Wink och som kan kommunicera (ibland lite för mycket kanske) när det behövs för att klara en viss boss mechanic. Har lirat en hel del pvp så kan improvisera om det behövs. Negativt är väll som sagt att jag kan snacka lite mycket tid om tid, men det är något jag försöker förbättra!

Tre personlighetsdrag som beskriver dig bra:
Matrix haxxor beast

Hur ser dina planer ut för Cataclysm?:
Lira så mycket som möjligt och få ut så mycket av spelet som jag bara kan!

Accepterar du Bacons regler?
Absolut!

Hur ser ditt UI ut? (Visa helst i en raid miljö, om det inte går, var säker på att visa ALLA hidden addons, så som DBM, NTK, etc. <-- Viktigt)
Lägg upp bilden på imageshack.us sedan länka url, ändra http till hxxp, annars försvinner länken när du postar.

hxxp://img14.imageshack.us/i/firemage.png/

Mithulia
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Mithulia, Mage, Fire (Accepted) Empty Sv: Mithulia, Mage, Fire (Accepted)

Inlägg  Nalenia ons mar 02, 2011 5:20 pm

Accepted
Nalenia
Nalenia

Posts : 86
Join date : 10-11-05

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet