Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Mumlet, Balance/Druid. (Accepted)

Gå ner

Mumlet, Balance/Druid. (Accepted) Empty Mumlet, Balance/Druid. (Accepted)

Inlägg  Mumlet tor feb 10, 2011 6:57 pm

IRL-Information
Namn:Jonathan Hultén
Ålder:23
Sysselsättning(Skola/Jobb):Jobbar som Receptions & Personalansvarig på ett av Göteborgs större Hotell.
Vart bor du?Göteborg
Hur mycket spelar du i snitt per vecka:20+
Av 3 (Torsdag, Söndag och måndag) raid dagar i veckan, hur många kan du spela på?I dagsläget raidar jag Mån/Ons/Sön med 100% närvaro. Att byta Ons mot Tors är inga som helst problem.

In-game Information
Karaktärens namn: Mumlet
Armory link:
Talents: Motivera varför ni har just den här spec'en. Som Balance i dagsläget finns det inte överdrivet mycket talents att välja över. Du har ett fåtal "frivilliga" talent's som skulle kunna läggas på BOTG exemplevis men jag har valt att spela en manavänlig spec då jag tycker den känns mer allround. Det ger mig också möjligheten att använda Innervate på Healers istället för mig själv. Vanligtvis har jag 2 Balance/Specs (En mer AOE vänlig) som jag inom kort kommer ta tillbaka. Det skall dock sägas att jag ALLTID har massvis med Dust's för Glyph byte då det är något som har stor påverkan på varje fight.

Välj en intressant boss, beskriv hur du spelar på den (Vilka spells och varför):
Jag kan inte på något sätt påstå att någon fight förändrar mitt sätt att spela. Jag har som prio att under ALLA omständigheter ha IS + MF/SF på alla targets om det är mer än ett. Självfallet undviker jag detta om det är prio på tragets etc. Men på det stor hela ser jag till att ha 100% uptime på mina dots. Använda mina Starsurge Procs, ha Starfall på CD medans jag "jobbar" mig igenom mina Eclipse. Jag prepottar ALLTID och pottar även under Bloodlust om jag inte behövt använda HP pot under fighten.