Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Mumlet, Balance/Druid. (Accepted)

Gå ner

Mumlet, Balance/Druid. (Accepted) Empty Mumlet, Balance/Druid. (Accepted)

Inlägg  Mumlet tor feb 10, 2011 6:57 pm

IRL-Information
Namn:Jonathan Hultén
Ålder:23
Sysselsättning(Skola/Jobb):Jobbar som Receptions & Personalansvarig på ett av Göteborgs större Hotell.
Vart bor du?Göteborg
Hur mycket spelar du i snitt per vecka:20+
Av 3 (Torsdag, Söndag och måndag) raid dagar i veckan, hur många kan du spela på?I dagsläget raidar jag Mån/Ons/Sön med 100% närvaro. Att byta Ons mot Tors är inga som helst problem.

In-game Information
Karaktärens namn: Mumlet
Armory link:
Talents: Motivera varför ni har just den här spec'en. Som Balance i dagsläget finns det inte överdrivet mycket talents att välja över. Du har ett fåtal "frivilliga" talent's som skulle kunna läggas på BOTG exemplevis men jag har valt att spela en manavänlig spec då jag tycker den känns mer allround. Det ger mig också möjligheten att använda Innervate på Healers istället för mig själv. Vanligtvis har jag 2 Balance/Specs (En mer AOE vänlig) som jag inom kort kommer ta tillbaka. Det skall dock sägas att jag ALLTID har massvis med Dust's för Glyph byte då det är något som har stor påverkan på varje fight.

Välj en intressant boss, beskriv hur du spelar på den (Vilka spells och varför):
Jag kan inte på något sätt påstå att någon fight förändrar mitt sätt att spela. Jag har som prio att under ALLA omständigheter ha IS + MF/SF på alla targets om det är mer än ett. Självfallet undviker jag detta om det är prio på tragets etc. Men på det stor hela ser jag till att ha 100% uptime på mina dots. Använda mina Starsurge Procs, ha Starfall på CD medans jag "jobbar" mig igenom mina Eclipse. Jag prepottar ALLTID och pottar även under Bloodlust om jag inte behövt använda HP pot under fighten.

Vilka stats är viktiga för dig?(Tex Intellect, Agility, Haste etc) Börja med ditt bästa stats!
Intellect->Spirit/Hit(till cap)->Haste->Mastery->Crit

Professions och förklara varför du valde just dem:Jag har LW + Enchanting. Enchanting är alltid trevligt då det är en bra tradeskill. LW känns på något sätt naturligt för en Druid. Dom är ju likvärdiga med andra proffesions så det spelar inte så stor roll.

Nuvarande/senaste guild:
Bazinga(f.d Fac Ut Vivas på Dentarg)
Anledning till att du har lämnat:
Jag har inte lämnat, hör mig för hos andra guilds bara. Vi har en stark "core" grupp på ca 13-14 personer men försöker raida 25 Manna. Det blir omöjligt bra. Dom få gånger vi får ihop 25 personer är hälften halvt gearade, oenchantade o.s.v.

Tidigare raid erfarenhet inom WoW
(om du har progressat mycket på en alt, lägg till namnet på den karaktären undertill)


Vanilla: Spelade inte

The Burning Crusade: Spelade inte.

Wrath of the Lich King: Allt man kan tänkas ta inom 10-Manna(Hade dock uppehåll under Ulduar). Kungen räknas dock inte då det mer eller mindre var precis före Cataclysm kom.

Har du en fungerande mic?: Ja
Kommer du våga använda denna?: Mig får ni inte tyst på =P
Har du mumble? (om ej, installerar du det tills första raiden?): Vet inte vad det är, men om det är något som krävs så visst.

Diverse frågor
Hur skyddar du ditt account? Som förväntas, klicka inte på konstiga länkar o.s.v.
Har du problem med progress wipes? Motivera. Absolut INTE, det hör till.
Vad har du med dig till en raid?Först och främst mitt huvud & gott humör. Flasks/Pots/Mat finns alltid i bags oavsett om det är raids eller ej.
Vad är ditt nästa personliga mål i WoW? (Achievements, reputation, mounts etc)Just nu har jag lyckats knipa en "rare" placering på WOL. Siktar på en epic och sedemare Legendary(top3). Vem vet om det går ^^.
Känner du någon i Bacon?Nej
Vad förväntar du dig av Bacon?Ett gott gäng med bra aktivitet/progress men också ett gott gäng som kan tjöta med andra saker utöver WOW med. Det finns ett liv utanför också Smile.
Vad spelar du för andra spel än WoW?Inget om nu inte 15 matcher på LOL räknas.

Hur håller du dig uppdaterad om din klass?MMO +EJ.

Positivt och negativt om dig, vad kan vi tjäna på att ta in dig?Ni får en person som både på gott & ont tar mycket plats. Jag har arbetat som chef för ca 40 anställda under en ganska lång period trots att jag bara är 23. Jag har varit kapten genom flera pojklag som ung(fotboll & hockey). Jag säger ALLTID vad jag tycker och tänker oavsett vem och vad det gäller.

Tre personlighetsdrag som beskriver dig bra:Engagerad, Motiverad, Driven
Hur ser dina planer ut för Cataclysm?:Svårt att säga, jag började denna expansionen med tro om att jag skulle tilllhöra ett guild som trots 2 raiddagar i veckan skulle kunna matcha semi/hardcore guilds inom 10-manna. Det fick jag inte riktigt och jag ska i ärlighetens namn säga att jag inte riktigt vet vad jag vill i framtiden. Om allt stämmer bra och jag trivs bra i guilden och progressen motsvarar mina förväntningar så kan jag garantera er att ni har en spelare som kan mäta sig med era bästa.
Accepterar du Bacons regler? Japp

Hur ser ditt UI ut? (Visa helst i en raid miljö, om det inte går, var säker på att visa ALLA hidden addons, så som DBM, NTK, etc. <-- Viktigt)https://2img.net/r/ihimizer/img32/1429/wowscrnshot101710225820.jpg
Det är hyffsat gammalt men ser i grund och botten ut på samma sätt med lite småändringar.

Jag tog mig friheten att posta lite logs från gårdagens för mig som ni hittar nedan.

Mumlet
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Mumlet, Balance/Druid. (Accepted) Empty Sv: Mumlet, Balance/Druid. (Accepted)

Inlägg  Larrabee fre feb 11, 2011 3:34 am

Accepted
Larrabee
Larrabee

Posts : 39
Join date : 10-11-06

Till överst på sidan Gå ner

Mumlet, Balance/Druid. (Accepted) Empty Sv: Mumlet, Balance/Druid. (Accepted)

Inlägg  Larrabee fre feb 25, 2011 5:23 am

När kommer vi att se dig här på Chromaggus?
Larrabee
Larrabee

Posts : 39
Join date : 10-11-06

Till överst på sidan Gå ner

Mumlet, Balance/Druid. (Accepted) Empty Sv: Mumlet, Balance/Druid. (Accepted)

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet