Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Hunter - Kahlua

Gå ner

Hunter - Kahlua Empty Hunter - Kahlua

Inlägg  Kahlua tis mar 29, 2011 2:40 am

IRL-Information
Namn: Calle
Ålder: 20
Sysselsättning(Skola/Jobb): Skola, lugn linje och jobb. Har aldrig kommit ivägen för mitt spelade
Vart bor du? Skåne
Hur mycket spelar du i snitt per vecka: Varierar. mån-tors runt 4-5h om dagen, söndag 3-5h.
Av 3 (Torsdag, Söndag och måndag) raid dagar i veckan, hur många kan du spela på? : Alla, passar perfekt med mitt schema.


In-game Information
Karaktärens namn: Kahlua
Armory link: Armory verkar ligga nere för maintenance, hoppas denna duger för stunden : hxxp://endeavor.wowstead.com/wow/characters/5729061-kahlua
Talents: Var innan 4.0.6 i SV, bytte sedan till MM. 7/31/3 kör jag på just nu. Håller alltid koll på de bästa speccsen på mmo-champ och elitist. Har bytt runt glyphsen ganska mycket, men fastnat för setupen jag har nu. Toppar nästan alltid listorna så det känns bra.
Välj en intressant boss, beskriv hur du spelar på den (Vilka spells och varför):

Chogall

Börjar med att lägga en MD till tanken, sedan stackar vi upp hos bossen, med bossen vänd FRÅN raiden. Scatter/silence-shottar folk som är mc:ade och undviker de uppenbara. När adden spawnas så MD:ar jag den till tanken och silencar abilitien i nödfall. Innan tanken tagit adden mot trappan har jag placerat en frost trap runt 2 meter från trappan. Denna ska bli aktiverad av den stora adden. Sedan placerar jag ytterliggare en trap, för att få en maximal cc-yta för slimesen. När slimesen kommer ut lägger jag en explosive trap och matar på multi/steady-shot. Sen återgår jag till bossen och upprepar detta till fasbytet. Vid fasbytet så är det stack som gäller, och när addsen spawnas så är det NUKE THE TENTACLES som gäller. Är man högt på blood ( vilket jag aldrig har varit) så ställer man sig från raiden så man inte spyr mot dem. Upprepa detta tills bossen är nere, the end !

Vilka stats är viktiga för dig? (Tex Intellect, Agility, Haste etc) Börja med ditt bästa stats! Agi är givetvis det viktigaste eftersom att jag är hunter. Just nu är crit/mastery ungefär på samma nivå när det kommer till reforge, skulle nog säga att mastery är lite viktigare. Haste är det ingen prio på alls så det reforgar ja bort helt och hållet.
Professions och förklara varför du valde just dem: Har på Kahlua mining/skinning. Bra bonusar och det gav bra med pengar när man levlade upp. Har på min alt Kahlualt alchemy/herb.
Nuvarande/senaste guild: Endeavor
Anledning till att du har lämnat: Har inte lämnat än, är i ett litet mellanläge. GM och CO-GM lämnade helt plötsligt då de tydligen var missnöjda med den andra raidgruppens progress och attityd. De ville köra 25-man, de ville inte de i guilden. Kul för oss i raidgrupp 1...


Tidigare raid erfarenhet inom WoW


Vanilla: Lirade knappt här, hade flertalet polare som spelade medan jag kollade på.

The Burning Crusade: Började spela lite smått, men tröttnade och övergick sorgligt nog till privaservers.

Wrath of the Lich King: Här började jag hardcorelira, fast i ett dåligt guild. Kom endast till horsemen i Naxx. Ulduar kom vi rätt långt in i, men folk i guilden tröttnade så vi tog en paus. TotC kom vid långt i, andra guilden på allysidan som tog ner anub på normal. Vi tog ner allt utom anub på HC, då guilden hann splitras innan. I ICC körde jag rätt hårt också. Kom till putricide, sedan lämnade 5-st i min raidgrupp och joinade ett guild som hette CARE ( jag var i RGC och hette Våfflan ) för att de villa köra 25-man. Jag tog här en paus och återkom i Cata.

Cataclysm: Tagit allting på normal, inget på HC än så länge.

Har du en fungerande mic?: Självklart
Kommer du våga använda denna?: Ja alltid. Har aldrig haft något problem med varken Svenska eller Engelska.
Har du mumble? (om ej, installerar du det tills första raiden?): Jepp haft det under hela cataclysm, har vent också.

Diverse frågor
Hur skyddar du ditt account? : Ad-aware, virusskydd, spyware scans dagligen. Byter oftast lösen en gång i månaden också.
Har du problem med progress wipes? Motivera. : Absolut inte. Ju fler whipes, desto roligare när man väl får ner bossen.
Vad har du med dig till en raid? Food, extra food om någon har glömt, flasks, extra flasks, haste potions (tolvir), healing potions (mythical ). Underhållande saker för att göra folk glada mellan fighter.
Vad är ditt nästa personliga mål i WoW? : Vill jävligt gärna ha Ansu... Har dödat honom runt 200 gånger utan drop.
Känner du någon i Bacon? : Kan hända att jag har snackat med någon om man märker att de är svenska, men jag känner ingen.
Vad förväntar du dig av Bacon? Ett gäng sköna människor som gillar att spela och ha kul. Mycket snack i /g och att ska vara seriöst men samtidigt vara humor.
Vad spelar du för andra spel än WoW? : Många... MW2, mycket N64, Deadspace 1-2, FEAR, SC2, WC3.
Hur håller du dig uppdaterad om din klass? : Elitistjerks, arenjunkies, mmo-champion. Har alltid dem uppe som flikar i google chrome och kollar dagligen. Kollar också topguildspelare för att se hur de hanterar sin klass. Oftast Kruf i Paragon.
Positivt och negativt om dig, vad kan vi tjäna på att ta in dig? : En som är seriös, alltid har koll på tacts och har med allt som krävs. En som drar skämt i /G, som inte surar när det går dåligt.
Tre personlighetsdrag som beskriver dig bra: Rolig, hjälpsam tålamodig.
Hur ser dina planer ut för Cataclysm?: ALLT SKA NER ! Haha... Nä men ungefär.
Accepterar du Bacons regler? : Jadå

Hur ser ditt UI ut?

hxxp://img52.imageshack.us/i/wowscrnshot032911012451.jpg/

hxxp://img30.imageshack.us/i/wowscrnshot032911012130.jpg/


Dbm ligger uppe i vänstra hörnet, special warning i mitten, boss frames över recount. Använder mig främst av ElvUI som ni kanske ser. Suveränt addon som fyller alla behov. Castbaren ligger över actionbaren och sträcker sig från playerframen till targetframen.

Vill ni fråga mig ang rotations, folk som kan intyga saker osv så är det bara att fråga Smile. Har nog endast fått positiv respons på mitt spelande, så jag har del folk från förra guilden som kan voucha.

Hoppas ni gillar vad ni läser, är det något jag glömt så säg till, skrev detta lite halvsent !

Ha det.

Kahlua
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Hunter - Kahlua Empty Sv: Hunter - Kahlua

Inlägg  Nalenia ons mar 30, 2011 2:17 am

Är ledsen men denna guilden finns ej längre. Majoriteten flyttade till outlands och är nu <In vogue> hemsida: http://in-vogue.wowstead.com/ om du vill checka dem.
Nalenia
Nalenia

Posts : 86
Join date : 10-11-05

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet