Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Expulsive, Mage, Fire/arcane (Declined)

Gå ner

Expulsive, Mage, Fire/arcane (Declined) Empty Expulsive, Mage, Fire/arcane (Declined)

Inlägg  Nari mån mar 07, 2011 5:25 am

Namn: Nariman Nowroozi-Larki - Kallas också för Nari för enkelhetens skull.
Ålder: 17, fyller 18 i augusti
Sysselsättning(Skola/Jobb): Pluggar Samhällsvetenskapslinje på Kunskapsgymnasiet Globen
Vart bor du?: Stockholm, pratar dock inte stockholmska.
Hur mycket spelar du i snitt per vecka: Snittet kan variera, kan gå från att spela minst 6 timmar om dagarna på vardagar och hela dagen ca: 19-26 h på helger
Av 3 (Torsdag, Söndag och måndag) raid dagar i veckan, hur många kan du spela på?: Varje dag om jag inte har en väldigt kraftig ursäkt till varför jag inte ska vara inne


In-game Information
Karaktärens namn: Expulsive
Armory: link:
Talents: Motivera varför ni har just den här spec'en.

Tanken med den speccen jag har atm var att jag skulle få ut så mycket dmg som möjligt, eller fylla ut för att kunna specca vida i trädet. Den talentspeccen som jag har just nu är någon jag själv pysslat ihop en lång lördagshelg och inte mer tänkte vilket som var nödvändigt och vilket som var mindre till användningfullt i PvE. Pyromaniac är enbart speccat för antingen plocka upp så mycket dps som möjligt på en omgivande mob eller plocka bort trash så fort som möjligt och om nödvändigheten kommer så tas den bort och bytts ut för en mer rörlighetsvänlig specc. Improved flamestrike har med samma motto speccats för att bli av med omgivande mobs och trash för ett så snabbt och effektivt raidande som möjligt.

Arcanespeccen speccade jag för att få ut så mycket dmg på en mindre tid. om t.ex. en boss kan gå BL, Effektiva interrups behövs eller om jag försöker visa upp mig med stora crittar så speccar jag detta. jag speccar för tillfället arcane för att öka alla i gruppens dmg till en mycket mindre kostnad av min, dessutom är speccen mycket mer till glädjes. Likt firespeccen speccade jag simpelt men klart på det som jag själv antingen ansåg vara nödvändigt eller fyllde ut för att komma vidare i trädet, vilket jag är öppen till förslag om förändringar.


Välj en intressant boss, beskriv hur du spelar på den (Vilka spells och varför):
Atramedes.

Atramedes har sina mekaniker för att behålla spelarna i rörelse, vilket då förmodligen hade fått mig att specca Firespeccen, då den är mer rörlighetsvänlig som sagt innan.

När atramedes befinner sig på marken är det inte till större krångel, undvik de ringar som kommer och bara tryck in så mycket dps som möjligt. vid detta fall hade jag använt fireblast, living bomb, frostfire bolt, pyroblast när den tickar och vid större crits på pyroblast eller frostfirebolt använt conburstion.

Valet på spellsen är ganska simpel, jag försöker hålla så många dots på bossen som möjligt så att conburstion ska kunna ta sån stor skada som möjligt. Frostfire bolt använder jag då skadan inte bara är starkare än fireball med glyphen intryckt, utan också ger en rätt så svag dot som stackar 3 ggr, vilket på alla vinklar är bättre. Fireblast, conburstion och living bomb försöker jag casta så fort som möjligt för att få iväg så mycket dps som jag bara kan. fireblasten har en kortare Cd och kan repeterandes vis castas både vid tick och vid cd anhållning, vilket jag vill ta största utnyttjande av. Living bomb ska förbli på target dirrekt efter den sprängs för att skappa så många dots och rapidly dps på bossen som möjligt och conburstion i sitt egna vis är rakt av awesome att få in vid alla dots intryckta.

Vid flygturen varierar det som draken skjuter på någon i närheten eller på någon brevid/på mig. om draken skjuter på någon brevid så tar jag simpelt och aktar mig ur personens väg, men om draken skjuter på mig så tar jag och försöker undvika elden med blink eller iceblock om sista utväg behöves. om draken inte är på mig försöker jag stå i en så oriskabel zone som möjligt och behålla mina dots och casta fireblast på draken, och eftersom ringarna konstant poppar upp på marken försöker jag undvika dem och står över med att kasta mina frostfirebolts tills bossen är på marken. användning av spellsen är för att de är instant cast.


Vilka stats är viktiga för dig? (Tex Intellect, Agility, Haste etc) Börja med ditt bästa stats!
Bäst är INT, då den ökar i stort sätt alla mina skadesätt och är mainstaten för alla mages. Efter INT brukar jag gå efter Critrating och sen haste, då efter jag crittar så kommer mina ticks upp vilket leder till spams av instantcasts och haste för att få iväg så många spells jag kan som möjligt.

Professions och förklara varför du valde just dem:
Jag valde skinning/mining vid anledning till att eftersom det var min första gubbe på just den här servern satt jag ekonomiskt nedsatt och skinning ger critrating så tyckte jag det var passade som firemage att utnyttja.

Nuvarande/senaste guild:
Nuvarande guild är Ridskolan, anledning till att jag är med i den guilden är för att folket är sjukt trevliga och dessutom har jag IRL kompisar som är med i den guilden, vilket skapar en fin raiding miljö

Anledning till att du har lämnat: Anledningen till att jag vill joina er är för att jag vill sikta på en högre svårhetsgrad och satsa på något i sin grad svårare än det jag spelat innan för att behålla glöden i spelandet.


Tidigare raid erfarenhet inom WoW
(om du har progressat mycket på en alt, lägg till namnet på den karaktären undertill)

Vanilla: spelade inte under Vanilla då jag har en ensamstående mamma och det var för ekonomiskt befrästande att sätta 249kr/månaden för 2 barn när hon jobbar som en frisör.

The Burning Crusade: började smått här, spelade på ett account som jag senare gav bort i födelsedagspresent. jag raidade dock inte eftersom jag spelade PvP med en IRL polare, vilket kan lönas då jag är mer på alerten när det kommer till att undvika inkommande spells/abillities

Wrath of the Lich King: Började PvE lite smått under denna tid och märkte hur satans kul det var, men eftersom att alla mina IRL kompisar slutade och mina betyg började sjunka bestämde sig modern min att sluta betala för mitt account vilket ledde till att jag var tvungen att sluta.


Har du en fungerande mic?: Jajemen jag har en fungernade mic
Kommer du våga använda denna?: Jag kommer nog använda den mer än behövt
Har du mumble? (om ej, installerar du det tills första raiden?): I Haz it

Diverse frågor
Hur skyddar du ditt account? klickar inte på onödiga mails får konstigt addreserade personer, använder antivirusprogs från tid till tid och har en intend att byta lösenord varje 3dje månad
Har du problem med progress wipes? Motivera. Man kan aldrig ha problem med någon form av whipe imo. man mislyckas ett antal gånger för att komma vidare, och det är faktiskt roligare att whipa typ 3-4 ggr på en boss och lära sig vad man inte ska göra än att klara det pangbom på direkten och gå ut utan någon form av kunskap om vad som kan gå fel.

Vad har du med dig till en raid? Flask och mat, brukar vara min standar, eller någonting annat om någon annan i guilden behöver eller vill att jag ska ha något.

Vad är ditt nästa personliga mål i WoW? (Achievements, reputation, mounts etc) få riktigt bra gear inom PvE och kunna spela mot duktiga personer i PvP med vinst i eftereffekt. i andra ord vill jag bemästra Magen

Känner du någon i Bacon? Nej det jag tyvärr inte

Vad förväntar du dig av Bacon? att det ska vara sköna personer med mycket kunskap om hur vinster går till och inte är rädda att prova på nya saker för att uppnå sina mål.

Vad spelar du för andra spel än WoW? League of Legends om det visar sig att jag är superuttråkad på wow eller om en kompis vill spela.

Hur håller du dig uppdaterad om din klass? Jag håller mig inte uppdaterad om min klass, jag spelar helt enkelt för att lära mig den. om någon patch kommer upp brukar jag fråga efter större skillnader av min kompis som då också spelar mage fast på en annan server.

Positivt och negativt om dig, vad kan vi tjäna på att ta in dig? Positivt är att jag alltid är villig att hjälpa, även när det kommer till att boosta alts eller simpelt sätt spela en classic raid eller HC. det negativa med mig när nog att jag hjälper till en viss hand lite för mycket vid visa tidspunkter. likt vid boostning så kör jag ofta tills andra personer har tröttnat, eller om någon behöver mat från AH innan raids så köper jag in för hela köret. annan sak som kan vara negativ från del till del är att jag ofta sitter på min alt och spelar för att få upp den till lvl 85 ( satsar nämligen på att få upp en av varje class inom undead till lvl 85)

Tre personlighetsdrag som beskriver dig bra: Generös, pratglad och multikulturell
Hur ser dina planer ut för Cataclysm?: Planer för Cataclysm är nog att bli kung, simpelt och klart =)
Accepterar du Bacons regler? Jajamen!

UI:

om ni känner att någonting fattas i applyn får ni gärna ta kontakt med mig Ingame eller kontakta mig på min hotmail. Narre.Larki@hotmail.se

Nari
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Expulsive, Mage, Fire/arcane (Declined) Empty Samma snubbe som innan

Inlägg  Nariman mån mar 07, 2011 5:26 am

UI:
Glömde dumt nog att kopiera in den

Nariman
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Expulsive, Mage, Fire/arcane (Declined) Empty Sv: Expulsive, Mage, Fire/arcane (Declined)

Inlägg  Nalenia mån mar 07, 2011 4:44 pm

Declined
Nalenia
Nalenia

Posts : 86
Join date : 10-11-05

Till överst på sidan Gå ner

Expulsive, Mage, Fire/arcane (Declined) Empty Sv: Expulsive, Mage, Fire/arcane (Declined)

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet