Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Elda, Mage (Accepted)

2 posters

Gå ner

Elda, Mage (Accepted) Empty Elda, Mage (Accepted)

Inlägg  Elda tor feb 24, 2011 1:58 am

IRL-Information
Namn: Daniel Dahl

Ålder: 28

Sysselsättning: IT-arkitekt

Vart bor du? Stuttgart, Tyskland (sedan 1v tillbaka)

Hur mycket spelar du i snitt per vecka: Svårt att säga. Någon timme om dagen blir det nästan alltid - raidar/raidade 20:30 - 00:00 i snitt 3g/v och jag har varit med på samtliga raids sedan jag började spela igen.

Av 3 (Torsdag, Söndag och måndag) raid dagar i veckan, hur många kan du spela på? Varje dag.

In-game Information

Karaktärens namn: Elda
Min första och egentligen enda karaktär (Förutom min 75 druid som jag spelar på när jag inte har något bättre för mig)
Elda började på Stormscale när realmen öppnade i princip, med RL polare fast hette då Eld och var UD male. Det var han ganska länge tills nyligen när jag började spela igen. Re-rolla female goblin för att verkligen känna nystarten med cata. Tröttnat redan tyvärr och för ca 1 timme sedan re-rollade till female orc. Goblin hade lika mesiga shoulders som UD och male orc har lite FÖR stora. Så jag är nog nöjd här. Låter kanske lite RP men varför vara missnöjd med sin karaktär när det är så enkelt att ändra? Smile

Armory link: hxxp://eu.battle.net/wow/en/character/chromaggus/elda/advanced (är det Goblin Female så är den inte uppdaterad och visar således inte några minor improvements)

Talents: Jag har valt Fire före Arcane pga mobility. Fire PvE är ganska basic, väldigt många core-talentpoints och lite att leka med. Jag har valt bort Improved Fireblast och hoppas på bra RNG med mina 2/3 i Arcane Concentration samtidigt som jag försöker ha en specc som ökar s.k "mobility dps".
Cauterize är imho underskattad av många, därav mina 2/2. Känns inte som jag behöver motivera de 2 tp-sen med mer än att "a dead mage has 0dps" (förutom dom munchade ignite ticksen och lb'n då dvs Wink

Välj en intressant boss, beskriv hur du spelar på den (Vilka spells och varför): Tja, en rolig fight med lite olika mechanics är ju Valiona och Theralion. Pga den tidiga blackouten poppar jag inte alla cds direkt eftersom jag vill ha dessa till ett fint tillfälle när RNG kan ge mig några härliga FB/PB crits på rad så min CB bränner upp min DPS till några 10tal tusen. (under tex deep breath). Extra trevligt med blink för att kunna starta spammet så fort som möjligt om man har oturen att stå i pathen, vilket man gör 99/100 Wink Nåväl, denna fighten så scorchar jag en del både inför blackout, under dazzling destruction, samt runt tidpunkten för cast av skit-voidsen på marken, allt för att få iväg så mycket dmg som möjligt. Dock gimpas ju active-dps lite av detta, men total dmg blir självfallet högre efter som min castbar sällan idlar. (där av 1/1 i Firestarter)

Vilka stats är viktiga för dig? (Tex Intellect, Agility, Haste etc) Börja med ditt bästa stats!
Prenumerant på elitistjerks som man är så vet jag självfallet allt om min klass.
Int, Hit till cap, Haste till softcap för ytterligare dot-tick, SP, Crit/Haste ,Mastery. Crit och haste varierar lite enligt RAWR/Simcraft beroende på current gear, så svårt att rangordna statiskt.

Professions och förklara varför du valde just dem: Tailoring / Engineering. Tailoring för Lightweave embrodery och crafting/enchants för mig själv och andra. Engineering för glove-tinkern som givetvis är på CD. (belt-tinkern nitro boosts är inte helt tokig i PvE iheller, sålänge den inte failar) givetvis goggles och även Jeeves såklart.

Nuvarande/senaste guild: High Cycle
Anledning till att du har lämnat: Jag har inte lämnat än, men den är inte tillräckligt dedikerad/aktiv för mina ambitioner. Allt för ofta ser man enkla misstag begås av samma personer, vilket leder till frustration. Då det inte är en "hardcore" guild så sätts det ingen direkt press på den enskilde individen, vilket jag känner påverkar progress negativt i detta fall. Sen är det allt för ofta det inte blir någon raid.


Tidigare raid erfarenhet inom WoW
(om du har progressat mycket på en alt, lägg till namnet på den karaktären undertill)
Skriver jag bara instans betyder det complete.
Vanilla: MC/BWL upp till Nefarian/Körde några försök i Naxx men det gick åt pipan/ZG/AQ20/
The Burning Crusade: Kara/Gruul/Mag/SCC upp till Vashj/ZA
Wrath of the Lich King: Började stenhårt igen - Vill minnas att vi tog allt i Naxx utom KT. Körde en del i Ulduar med 5-6 bossar nere. Sen minns jag faktiskt inte mer, tog ett break då och återkom för ca 2 månader sedan.

Har du en fungerande mic?: Nej, men jag har en beställning på "lite" ny hårdvara (bla mic och mitt 580GTX så fick jag sagt det Wink
Kommer du våga använda denna?: Förstår inte frågan riktigt, men om det är för att jag är rädd att den ska gå i sönder så -nej kanske inte, den förra rasade nämligen. Det skulle vara enda anlednigen att jag inte skulle våga använda den. Dock så är jag av skolan att onödigt snack under raid inte ska förekomma då man lätt (GENERALISERA MERA! Wink tappar fokus då. Men visst skulle jag få en roll som innebär att jag behöver prata så har jag inga problem med det. Utanför raid babblar jag gärna om allt och ingenting.

Har du mumble? (om ej, installerar du det tills första raiden?): Jag har inte Mumble installerat men msin ligger numera på skrivbordet.

Diverse frågor
Hur skyddar du ditt account? Genom att inte klicka på allt jag ser, samt att ha Symantec Endpoint Protection och ett saftigt lösenord. Hade jag fått min iPhone4 från jobb hade jag givetvis haft en auth. Skulle beställa en från nätet när jag började spela igen men dom kunde inte levereras.

Har du problem med progress wipes? Nej, om man analyserar varje wipe och VET vad som går fel har jag inget problem. Men om man tok-wipar utan att förändra något eller analysera vad som verkligen wipar raiden så kan jag ha "problem". Smile

Vad har du med dig till en raid? Det som krävs för att jag ska maxa min dps. Min aktuella guild bjöd på mat/flasks eftersom jag bjöd på bis leg enchants, fixa jeeves (var enchanting innan men rerolla delvis pga botten). Så jag har faktiskt inte skillat min cooking sedan jag börja spela igen (404/525) - non hardcore jag vet!

Vad är ditt nästa personliga mål i WoW? (Achievements, reputation, mounts etc)
Achivements har jag skitit ett stort jävla stycke i, eftersom att inte ens hälften av allt jag gjort registrerats. Dock så vill jag ha volcanic draken så har kört lite hcs för det. Målet är väl alltid att "dödasistabossen"?! Skämt o sido, mitt mål är att ta mig

igenom spelet med likasinnade, samt att ha roligt på vägen. Lite mounts är väl aldrig fel - har 50 iaf, repp har jag väl inte aktivt farmat mer än för talbuken och lite sådant. Jag är väl mer periodare när det gäller farma "fun-stuff" som mounts.

Känner du någon i Bacon? Njae, känner gör jag inte, men min yngre bror känner ganska många från best in slot säger han, och fick nyss höra att "Potens" är en av hans polare som jag träffat när jag varit på besök hos mina föräldrar - där kidsen bor Wink

Vad förväntar du dig av Bacon? Att alla är lika dedikerade som jag, att folk inte slösar varandras tid genom att vara sena - inte dyka upp - osv. Samt att ni redan är ett sammansvetsat gäng som drar åt samma håll.

Vad spelar du för andra spel än WoW? Syftas det på datorspel så spelar jag inte så mycket mer. Lite HoN för ett tag sedan när det kom, innan dess var det DotA. Har en 360 och en ps3a som det har spelats flitigt på. Har väldigt nyligen (5d) flyttat till annat land så har inte hunnit få hit allt än.

Hur håller du dig uppdaterad om din klass? elitistjerks är min bibel.

Positivt och negativt om dig, vad kan vi tjäna på att ta in dig? Jag är dedikerad och bra på det jag gör, jag läser på och håller mig uppdaterad ständigt. Jag kan dock i mellan åt bli irriterad om en och samma person begår samma misstag om och om igen och om detta ignoreras utan att åtgärdas, samt jag kan vara dålig på att ta kritik om den inte är konkret och "korrekt".

Tre personlighetsdrag som beskriver dig bra: Alert, envis och dedikerad.

Hur ser dina planer ut för Cataclysm?: Nu har ju inte jag clearat BWD eller BOT normal - men det är svårt att göra det solo - så det är ju plan 1, sen ge sig på HC vilket jag ser fram emot väldigt mycket.

Accepterar du Bacons regler? Ja

Hur ser ditt UI ut? hxxp://img511.imageshack.us/img511/530/wowscrnshot022311230428.jpg

Ville få upp appen så fort som möjligt så drog ett ss nu. Min nuvarande guild ska säkert raida i veckan (vi var 3 online idag onsdag, DET ÄR FÖR FAN RESET!!!! Smile) så då kan jag ta ett nytt screen om detta nu skulle krävas.

Tacksam för snabbt svar, TRÖTT PÅ IDLANDET!

/DD


Elda
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Elda, Mage (Accepted) Empty Sv: Elda, Mage (Accepted)

Inlägg  Elda tor feb 24, 2011 2:12 am

man ser inte mina cooldowntimers på screenet, men det har jag givetvis i min AB.

Elda
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Elda, Mage (Accepted) Empty Sv: Elda, Mage (Accepted)

Inlägg  naame tor feb 24, 2011 8:04 am

Fast jag bara är trial vill jag säga att:

Gillar starkt din ansökan och känns som en person jag personligen skulle vilja spela ihop med.

Lycka till med ansökan! =) Smile

naame

Posts : 5
Join date : 11-02-18

Till överst på sidan Gå ner

Elda, Mage (Accepted) Empty Sv: Elda, Mage (Accepted)

Inlägg  Nalenia fre feb 25, 2011 5:17 am

Accepted
Nalenia
Nalenia

Posts : 86
Join date : 10-11-05

Till överst på sidan Gå ner

Elda, Mage (Accepted) Empty Sv: Elda, Mage (Accepted)

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet