Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Suzzies - Priest - Disc/holy (Declined)

4 posters

Gå ner

Suzzies - Priest - Disc/holy (Declined) Empty Suzzies - Priest - Disc/holy (Declined)

Inlägg  Suzzies mån feb 07, 2011 2:02 am

IRL-Information
Namn:Robin
Ålder:15(Jag vet att åldern är låg, Men jag är oftast väldigt mogen av mig i Wow endå.)
Sysselsättning(Skola/Jobb):Skola Mån-Fre 08:30-15:00

Vart bor du? Stockholms län

Hur mycket spelar du i snitt per vecka: Spelar så gott som hela tiden när jag inte är i skolan, Eftersom att många i min klass och av mina vänner också spelar mycket så gör man saker tillsammans där ist för ute ^^ Lite geek, jag vet

Av 3 (Torsdag, Söndag och måndag) raid dagar i veckan, hur många kan du spela på?
Allihop

In-game Information
Karaktärens namn:Suzzies

Talents: Motivera varför ni har just den här spec'en. Just nu i Disc använder jag mig av "smite speccen" som jag tycker mycket om även fast det är lite slacking att använda bara 2-3 spells hela tiden, Denna specc är då bra eftersom att man inte bara healar utan att man också hjälper till med dps på bossar som har en tajt enrage-timer. Jag har min holyspecc såsom alla guides säger, satsar mest på AoE healing i min holyspecc.

Välj en intressant boss, beskriv hur du spelar på den (Vilka spells och varför):Vi tar väl Halfus 25 hc som vi spelade tillsammans då! Här är ju min Smite-specc helt underbar eftersom att enrage är väldigt kort och dom 20-25k dps jag drog behövdes för att vi skulle kunna döda bossen, Jag gör mina PI på de bästa ranged dpsarna så ofta jag kan, Försöker använda mina cds vid rätt tillfällen som i början av fighten och under Stun i fas 3. För att hålla min mana vid liv så gör jag Shadowfiend och Hymn of hope samtidigt för att få maximal manaregen som går för mig. Sedan är det inte så mycket mer jag gör mina smitespamms, lägger alltid upp Holy fire när den är redo för extra dmg=extra healing, och "flyttar mig från elden" så att säga!

Vilka stats är viktiga för dig? (Tex Intellect, Agility, Haste etc) Börja med ditt bästa stats! Viktigaste statsen för mig är nog Att först ha tillräckligt med spirit för att veta att jag kan hålla min mana en hel bossfight, Annars försöker jag stacka Intellect och haste för snabbare och starkare smite's. Jag gemmar såsom att jag först gemmar till mig den spirit jag behöver, annars gemmar jag Haste på gula sen Int/spirit på blå/röda. Jag reforgar alltid till haste om det inte finns på mitt item, tar bort mastery i första hand. Får jag ett item utan spirit reforgar jag såklart spirit på den.

Professions och förklara varför du valde just dem:Engi 525, Enchanting 500 - Jag valde Engi för att jag tycker den är bra för att man kan både ha de "vanliga" enchantsen och engi enchants på samma item, Vilket gör varje item där man kan enchanta engi saker väldigt bra. Enchanting valde jag för att alltid kunna enchanta mina egna saker både under och utanför raids.

Nuvarande/senaste guild: The Observed - Min egna bara för att jag gillar guildnamnet :3
Anledning till att du har lämnat: Lämnar min egna guild för att jag vill ha en raiding guild, och för att jag tyckte mycket om att spela med er!


Tidigare raid erfarenhet inom WoW
(om du har progressat mycket på en alt, lägg till namnet på den karaktären undertill)
Nu i Cataclysm har jag bara 6/12 normal och såklart Halfus HC som jag var med er och spelade! Dock har jag såklart kollat videos till alla bossar och kan tactsen hyfast till dem.

Vanilla: Inget

The Burning Crusade: Inget

Wrath of the Lich King:Jag spelade igenom WotLK och fick ner allt utom Obsidian sanctum 25 3 drakes under första patchen, Ulduar slackade jag mig igenom utan guild, Toc25 hc fick jag 4/5. Och Icc25 fick jag 11/12 och Glory of the Iccraider 10 man.


Har du en fungerande mic?: Den fungerar ja, men har sina perioder då den brusar Väldigt mycket.
Kommer du våga använda denna?:När jag kommit in i guilden och lärt mig bekanta med folket där, Ja!
Har du mumble? (om ej, installerar du det tills första raiden?): Jag har Mumble, Vent 3.x.x och VentmMix

Diverse frågor
Hur skyddar du ditt account? Jag har ett bra Virusprogram på min dator som alltid rensar bort alla Virus m.m. som kommer in i datoren, Sen håller jag mitt lösenord 100% för mig själv.

Har du problem med progress wipes? Motivera. Absolut inga problem eftersom att progressa genom wipes är en del av WoW, Såklart kan man bli småsur om någon i raiden står och gör samma misstag om och om igen utan att lära sig att undvika den saken, men jag håller det inom mig ^^

Vad har du med dig till en raid? 3-4 Flasks, Gott om Pots och food-buff, Mitt fullt enchantade och gemmade gear och mer än oftast ett bra humör :-)

Vad är ditt nästa personliga mål i WoW? (Achievements, reputation, mounts etc) Jag farmar väldigt ofta achivments såsom 80 raid achivments, för att jag vill samla ihop achivmentpoints och titlar, Mounts farma jag ibland, mest raremounts från t.ex. Sethekk halls och Stratholme. Rep är det jag farmar minst för att jag tycker det är så tråkigt att farma mobs en hel dag för 1 exalted reputation.
Känner du någon i Bacon? Inte riktigt, klart så känner jag till folk i bacon men inte så att jag regelbundet pratar med någon i bacon.

Vad förväntar du dig av Bacon? En kul stund både när man raidar, och när man inte raidar med bra "social-talk" i G-chat när det inte händer så mycket i WoW. Annars tycker jag redan att ni är roliga och sociala så det lär inte vara problem.

Vad spelar du för andra spel än WoW? Ingenting alls just nu.

Hur håller du dig uppdaterad om din klass? Frågar ofta "bättre" folk av samma klass/specc om hur dom gör(tänk dig mainpriest healern i Draama eller något) så kollar jag deras speccs-Glyphs-gems-enchants o.s.v., Jag kollar också upp olika guides jag hittar på internet som andra rekommenderar.

Positivt och negativt om dig, vad kan vi tjäna på att ta in dig? Positivt är väl att jag spelar wow väldigt mycket så att jag missar en raid kommer så gott som aldrig hända om inte någon dör Surprised Men jag är oftast en glad person som också är väldigt bra på att lära och ta in från andra, både inom wow och i riktiga livet. Vet inte riktigt vad som är negativt, kanske att jag inte använder forums o.s.v. så väldigt mycket : / måste bättra mig på den fronten!

Hur ser dina planer ut för Cataclysm?:Jag vill försöka få så mycket progress som möjligt med någon bra guild som jag har kul med, försöka spela så mycket som möjligt för att jag tycker spelet är så pass kul, och få arena rating till 2.2k! :O
Accepterar du Bacons regler? Till 100%

Hur ser ditt UI ut? (Visa helst i en raid miljö, om det inte går, var säker på att visa ALLA hidden addons, så som DBM, NTK, etc. <-- Viktigt)
Lägg upp bilden på imageshack.us sedan länka url, ändra http till hxxp, annars försvinner länken när du postar

Jag använder mig inte av många addons alls faktiskt, Har såklart DBM nerladdat, Her classtimer för att hålla renew och sköldar uppe på rätt targets, utom det är det inte mycket mer faktiskt. jag har Blizzard Unit frames och Action bars och det funkar fint.



Suzzies
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Suzzies - Priest - Disc/holy (Declined) Empty Sv: Suzzies - Priest - Disc/holy (Declined)

Inlägg  Svartnisse mån feb 07, 2011 2:18 am

Vet inte fan om det finns någon ålders gräns i guildet men måste säga du va väldigt duktig idag Very Happy
Tack för grymma Power Infusions!!!!

Har min vote

Peace
Svartis
Svartnisse
Svartnisse

Posts : 19
Join date : 10-12-16

Till överst på sidan Gå ner

Suzzies - Priest - Disc/holy (Declined) Empty Sv: Suzzies - Priest - Disc/holy (Declined)

Inlägg  RestoD mån feb 07, 2011 2:25 am

fin apply, måste kommentera svartnooben lite bara "väldigt duktig" visst, spamma smite är svårt ju Very Happy
RestoD
RestoD

Posts : 7
Join date : 11-01-19

Till överst på sidan Gå ner

Suzzies - Priest - Disc/holy (Declined) Empty Sv: Suzzies - Priest - Disc/holy (Declined)

Inlägg  Ofelbar mån feb 07, 2011 7:17 pm

Ska bara tillägga att halfus hc som disc är en svår fight som disc svart hehe, nästan luka lätt som att va på vindplatformen i to4w 'host'
Ofelbar
Ofelbar

Posts : 8
Join date : 10-11-14

Till överst på sidan Gå ner

Suzzies - Priest - Disc/holy (Declined) Empty Tillägg

Inlägg  Suzzies tis feb 08, 2011 1:08 am

Tänkte bara säga att Holy är min mainspecc och att jag spelar mycket bättre i denna specc än disc just nu eftersom att jag inte har spelat disc någonting innan Halfus, Sa det inte i Applyn men nu gjorde jag det!

Suzzies
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Suzzies - Priest - Disc/holy (Declined) Empty Sv: Suzzies - Priest - Disc/holy (Declined)

Inlägg  Nalenia tis feb 08, 2011 3:34 am

Declined
Nalenia
Nalenia

Posts : 86
Join date : 10-11-05

Till överst på sidan Gå ner

Suzzies - Priest - Disc/holy (Declined) Empty Sv: Suzzies - Priest - Disc/holy (Declined)

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet