Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Holy/Disc Priest - Ofelbar (Accepted)

2 posters

Gå ner

Holy/Disc Priest - Ofelbar (Accepted) Empty Holy/Disc Priest - Ofelbar (Accepted)

Inlägg  Ofelbar fre feb 25, 2011 1:06 am

IRL-Information

Namn:Tom B

Ålder:17

Sysselsättning(Skola/Jobb):Andra året på teknikprogrammet

Vart bor du? Motala, Östergötland

Hur mycket spelar du i snitt per vecka: Runt 5 timmar om dagen
Av 3 (Torsdag, Söndag och måndag) raid dagar i veckan, hur många kan du spela på? Kan vara närvarande på alla tre av dessa i 99% av fallen annars meddelar jag att jag inte kommer i förväg.


In-game Information

Karaktärens namn: Ofelbar

Armory link:hxxp://eu.battle.net/wow/en/character/chromaggus/ofelbar/simple

Talents: Motivera varför ni har just den här spec'en. Jag har testat att både köra disc och holy i catta, började med disc eftersom att det var mycket lättare att hela i hcs innan man fick tillgång till epixx(raid gear) men har sedan övergått till att spela holy 99% av tiden. Speccen jag har nu är först och främst orienterad för aoe heling men har även deacent singletarget healing.

Välj en intressant boss, beskriv hur du spelar på den (Vilka spells och varför): Hatar att beskriva har jag spelar på en speciell boss eftersom att jag varierar min spelstil mycket beroende på hur själva försöket på bossen ser ut. Viss men öpnar ofta med samma chakra men sen så har jag inte en rotation som jag blint följer. Utan jag försöker att tänka lite själv och använda de spells som passar bäst för situationen som är just nu. Det är detta som har sett till att jag viljat fortsätta spela healer just för att man själv får göra det bästa av situationen man är i för tillfället.

Vilka stats är viktiga för dig? (Tex Intellect, Agility, Haste etc) Börja med ditt bästa stats! Det i särklass bästa statet är självklar int efter det kommer haste tills jag har uppnått ett extra tick på renew och efter detta blir mastery bättre än haste. Sen kommer spirit på fjärde plats och sist critt som inte benefitar en så mycket och blir ofta reforgat till mastery/haste beroende på hur itemet ser ut i övrigt.

Professions och förklara varför du valde just dem: Har för tillfället engineering och jc. Har engineering för att det är en jävla kul proff med nice head och även en del användbara självenchants som 480 int på hands rocket(waist?) som är opålitligt som fan mm och jc för extra gems och för att håva in cash.
Nuvarande/senaste guild: Bacon is good for me
Anledning till att du har lämnat: Skulle aldrig lämna er <3 tog bara ett uppehåll


Tidigare raid erfarenhet inom WoW

Vanilla: derp

The Burning Crusade: derp

Wrath of the Lich King:
Naxx full clear
Uld full 10 manna hc + algalon sen saknar jag yogg och hc modes i 25manna
Toc full 10manna hc och normal 25manna
Icc full 10manna hc och 11/12 25manna hc
Rs norm 10/25

I cata har jag 12/12 norm och chim hc

Har du en fungerande mic?: Jajamensan
Kommer du våga använda denna?: Inga problem för mig men kanske för driod Surprised
Har du mumble? (om ej, installerar du det tills första raiden?): Ao

Diverse frågor

Hur skyddar du ditt account? Genom vanligt folkvett, tex så skickar jag inte mitt pw så fort jag får ett mail om att jag har blivigt bannad hehe

Har du problem med progress wipes? Nej har inget problem med dessa men kan tycka att det är rätt irriterande när man sitter och wipear på farmbossar.
Vad har du med dig till en raid? Flask food repairbot mailbox gems mm
Vad är ditt nästa personliga mål i WoW? (Achievements, reputation, mounts etc) Jag är inte så mycket in i att farma skit, är lite slö när det kommer till sånt och lägger mestadelen av den energin som jag lägger på wow till att raida.
Känner du någon i Bacon? Alla members innan mergen med bis
Vad förväntar du dig av Bacon? Good ol’ times
Vad spelar du för andra spel än WoW? Starcraft2
Hur håller du dig uppdaterad om din klass? Jajamensan med blizzards classforum elitist mm
Positivt och negativt om dig, vad kan vi tjäna på att ta in dig? Är fokuserad, lätt att prata med och har lätt för att lära mig och anpassa mig till nya situationen. Negativt, kan vara lite slö ibland <.<
Tre personlighetsdrag som beskriver dig bra: Som sagt jag är social har lätt att lära och ser allt som en utmaning
Hur ser dina planer ut för Cataclysm?: Att döda stora elaka monster hehe
Accepterar du Bacons regler? Ja

Hur ser ditt UI ut? hxxp://img819.imageshack.us/i/wowscrnshot022411223747.jpg/
För att klargöra så är den stora feta castbaren i mitten focus cast bar, har alltid focus target på boss/add som man måste hålla reda på casts på.
Ofelbar
Ofelbar

Posts : 8
Join date : 10-11-14

Till överst på sidan Gå ner

Holy/Disc Priest - Ofelbar (Accepted) Empty Sv: Holy/Disc Priest - Ofelbar (Accepted)

Inlägg  Nalenia fre feb 25, 2011 5:16 am

Såklart du är accepted
Nalenia
Nalenia

Posts : 86
Join date : 10-11-05

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet