Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Pozeidon - Enhancement Shaman. Offspecc-Resto (Declined)

2 posters

Gå ner

Pozeidon - Enhancement Shaman. Offspecc-Resto (Declined) Empty Pozeidon - Enhancement Shaman. Offspecc-Resto (Declined)

Inlägg  dennis fre feb 18, 2011 11:50 pm

IRL-Information
Namn: Dennis Ljungberg
Ålder: 17 år
Sysselsättning(Skola/Jobb): Jag studerar på Olympia i Helsingborg, går första året. Och tränar Gym/Boxning
Vart bor du? Billesholm som ligger i Skåne
Hur mycket spelar du i snitt per vecka: Ca 40 Timmar
Av 3 (Torsdag, Söndag och måndag) raid dagar i veckan, hur många kan du spela på? Jag kan raida på alla dagar.


In-game Information
Karaktärens namn: Pozeidon
Armory link: http://eu.battle.net/wow/en/character/chromaggus/pozeidon/simple
Talents: Motivera varför ni har just den här spec'en. Jag spelar som Enhancement eftertsom att jag tycker det är en väldigt explusiv specc, gemfört med elemental så tycker jag att enhancement kräver mer av mig som spelare. Speccen har en väldigt skön rotation som får mig att bara vilja fortsätta dps.a. Enhancement må vara en invecklad specc för vissa, men jag tror inte att det finns någon som kan säga att det är en dålig specc. (ingen specc är dålig såklart, alla speccs behövs beronder på vilken situation)
Välj en intressant boss, beskriv hur du spelar på den (Vilka spells och varför): Jag skulle vilja välja Cho'gall eftersom det är en rolig/krävande boss för en melee. Till att börja med så startar jag min dps med att sätta ut Följande totems [Searing Totem] [Strength of Earth Totem] [Windfury Totem] & [Healing Stream Totem], men kan öven byta beroende på vilka andra totems som sätts upp om vi har fler shamans i raiden. Sedan startar jag med att använda [Unleash Elements] eftersom den ger min nästa fire spell mer effectivitet, just därför använder jag [Flame Shock] där på. Efter det så använder jag [Lava Lash] som brukar critta runt 30-48k. Om jag redan då har fått ihop 5x Maelstrom Weapon så använder jag en Instant [Lightning Bolt] och sedan [Stormstrike]. Efter denna rotation så använder jag [Feral Spirit] som ökar min dps ganska brutalt på singel target. Detta är då den rotation jag använder. På Main-Hand lägger jag [Windfury Weapon] ochpå Off-hand [Flametongue Weapon] och såklart håller jag [Lightning Shield] uppe hela tiden. Något lite extra som jag gör är då att jag lägger ut [Healing Rain] om jag ser att det tas väldigt mycket aoe dmg och healers börjar få problem. Och när det kommer till Cho’gall så är [Earthbind Totem] väldigt användbart vid de kommande addsen.
Vilka stats är viktiga för dig? (Tex Intellect, Agility, Haste etc) Börja med ditt bästa stats! Agility >Hit >Expertise >Mastery>Crit >Haste
Professions och förklara varför du valde just dem: Jag skillade upp Mining för det var en så kallad (pengamaskin) i början av catta. Sen vaälde jag att använda Miningen till att skilla upp Jewelcrafting som då är så kallad (savingmaskin) för jag gör mina egna gems. Så det mesta gäller väll pengar, men även de 3 extra starka gemsen jag kan sätta. Jewelcrafting är även väldigt omtyckt av vänner o guilds som får Det dem behöver gratis.
Nuvarande/senaste guild: Violaters
Anledning till att du har lämnat: Jag tyckte att det var på tiden att jag hittade en lite mer seriös guild. Och när jag fick höra lite info om Bacon av min kusin så tänkte jag ge det ett försök. Jag lämnade inte bara min förra guild bara sådär ofc. Utan jag förklarade varför och berättade att det inte var något personligt. Jag vill uppgradera mig själv helt enkelt. Med det menar jag inte att jag Alltid varit på låg nivå inom raids, utan det handlar mera om Cataclysm.


Tidigare raid erfarenhet inom WoW
(om du har progressat mycket på en alt, lägg till namnet på den karaktären undertill)

Vanilla: Jag Spelade inte under denna tid.

The Burning Crusade: Då var det mycket gällande Karazhan, Tempest keep, Grull & BT. När det handlar om Karazhan så lyckades jag Ta ner alla Bossar. Inom Tempest Keep fick jag ner de två första bossarna Al’ar & Void Reaver. Gällande grull så fick jag bara ner Första bossen High King Maulgar.

Wrath of the Lich King: Följande blev klarat. (The Eye of Eternity 10 man)
(Onyxia 10 & 25 man) (The Obsidian Sanctum 10 & 25 man)
(Naxxramas 10 & 25 man) (Trial of the Crusader 10 & 25 man)
(Uldum 10 man) (Icecrown Citadel 10 & 25 man, Dock inte Sindragos och LK på någon)
!Gjorde inte Ruby Sanctum!


Har du en fungerande mic?: Självklart
Kommer du våga använda denna?: Utan tveckan
Har du mumble? (om ej, installerar du det tills första raiden?): Har alla Kommunikations program som kan behövas Inklusive Mumble.

Diverse frågor
Hur skyddar du ditt account? Bytar lösen ofta. Använder Grymt svåra lösenord.
Har du problem med progress wipes? Motivera. Nej jag har vant mig vid min tid inom wow att gnäll efter wipes bara leder till dåligt rykte eller diverse saker. Så jag tar wipes mer som en läxa, och med det menar jag att ju mer man blir tvungen att studera en boss, ju lättare blir det för en i framtiden.
Vad har du med dig till en raid? Flask, Buff mat, Pots, Ny reparerat gear & bra dps.
Vad är ditt nästa personliga mål i WoW? (Achievements, reputation, mounts etc) Mitt personliga mål är att klara få ner så mycket som möjligt i cataclysm. Och med tanke på att jag säger (så mycket som möjligt) så menar jag att det beror på vad för sorts guild jag kommer in i. Om jag nu lyckas komma in till er i Bacon så är mina förhoppningar väldigt stora med tanke på vilka bra saker jag hört om er.
Känner du någon i Bacon? Ja, min kusin Bhagwan spelare med er.
Vad förväntar du dig av Bacon? Att det är en väldigt framåtriktag guild. Att dem tar nya utmaningar med storm och inte ger upp i första försök. Att spelarna är väldigt sociala och hjälpsamma. Och att alla Raiders håller sina ord och tar med allt som behövs i raiden.
Vad spelar du för andra spel än WoW? Inget.
Hur håller du dig uppdaterad om din klass? Jag kollar upp olika forum, läser patcher och diskuterar min class med högre rankade spelare.
Positivt och negativt om dig, vad kan vi tjäna på att ta in dig? Tjäna på att ta in mig? Nåväl, ni får en väldigt framåtriktad spelare som är väldigt duktig på att peppa guildmembers efter wipes. Jag ger inte upp i första hand och är väldigt envis, det är tack vare min envishet det gått så bra för mig än så länge. Jag är ingen egotrippad spelare utan som exempel om någon behöver hjälp i instancer så kommer jag, behöver dem gems så får dem gems, har dem glömt flask eller mat till raids och jag har över så får dem det. Har någon i guilden en low levlad gubbe som behöver hjälp på quest så hjälper jag gärna till, ja ni förstår vad jag menar. Negativt om mig själv kan jag inte komma på något specielt mer än när de kommer till speccen, jag gillar inte att behöva använda min offspecc men jag gör det såklart ifall det behövs.
Tre personlighetsdrag som beskriver dig bra: Framåtriktad – Trevlig - Målsinriktad
Hur ser dina planer ut för Cataclysm?: Komma in i Bacon är just nu mitt stora mål, och att sedan progressa med er i alla nuvarande raids och kommande raids.
Accepterar du Bacons regler? Ja!

Hur ser ditt UI ut? (Visa helst i en raid miljö, om det inte går, var säker på att visa ALLA hidden addons, så som DBM, NTK, etc. <-- Viktigt)
Lägg upp bilden på imageshack.us sedan länka url, ändra http till hxxp, annars försvinner länken när du postar hxxp://img833.imageshack.us/i/wowscrnshot021811214401.jpg/
Extra info: Jag har Raidet med er en gång innan så jag vet på ett cirka hur ni spelar. Med vänlig hälsning Dennis Ljungberg

dennis

Posts : 2
Join date : 11-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Pozeidon - Enhancement Shaman. Offspecc-Resto (Declined) Empty Sv: Pozeidon - Enhancement Shaman. Offspecc-Resto (Declined)

Inlägg  Nalenia lör feb 19, 2011 8:07 pm

Declined
Nalenia
Nalenia

Posts : 86
Join date : 10-11-05

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet