Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Celima, Shaman, Elemental (Accepted)

Gå ner

Celima, Shaman, Elemental (Accepted) Empty Celima, Shaman, Elemental (Accepted)

Inlägg  Celima tor feb 24, 2011 1:36 am

IRL-Information
Namn: Erik Dahl

Ålder: 18

Sysselsättning(Skola/Jobb): TeknikCollege Sundgymnasiet

Vart bor du? Jag bor utanför Malmö i en ökänd liten by vid namn Vellinge.

Hur mycket spelar du i snitt per vecka: Det brukar väl bli runt 6-8 timmar med raidtid exkluderat.
Av 3 (Torsdag, Söndag och måndag) raid dagar i veckan, hur många kan du spela på?
Ska kunna spela alla raiddagar!

In-game Information
Karaktärens namn: Celima

Armory link:

Talents: Min spec finns i två versioner där den enda skillnaden egentligen är två poäng som man kan sätta på antingen 10% mindre mana cost på sina offensiva spells eller så kan man minska sin cooldown på sina shocks / wind shear med en sekund. Jag har valt att använda versionen där spells kostar 10% mindre mana då jag ser mana som ett större hot än en sekund mindre på mina shocks. Fast detta kan självklart skifta från fight till fight som till exempel Maloriak om man måste smälla in en interrupt på adds även om man redan är assignad på hans storm. Lite rörigt men jag hoppas jag gjorde mig förstådd principmässigt.

Välj en intressant boss, beskriv hur du spelar på den (Vilka spells och varför): Atramedes är ganska intressant. På Atramedes hade jag utnyttjat shamanernas rörelseförmåga. Det vill säga att jag kan använda spells när jag springer var andra minut i 15 sekunder vilket gör att jag inte får downtime när jag blir targetad av hans flame. Bortfrån det så kan jag även använda min ghost wolf för att springa ifrån objekt som jagar mig samt förflytta mig till olika positioner på ett smidigt sätt. Jag hade inte behövt vara vaksam över pets/dots på den bossen heller som t.ex Omnitron där man måste vara mer vaksam över vilka spells man använder.

Vilka stats är viktiga för dig? (Tex Intellect, Agility, Haste etc) Börja med ditt bästa stats! Intellect är ju självklart viktigt för elemental shamaner precis som alla andra spellcasters. Viktigast är dock spirit som ger mig hit rating. Mina stat priorities är spirit till det stadiet där jag är hit cappad sedan intellect > haste = mastery > crit.

Professions och förklara varför du valde just dem: Jag har engineering och mining. Mining bara svepte med för att levla engineering. Jag valde engineering därför att engineering ger en massvis med användbara gadgets som über rocket belt, glove enchant som stackar med vanliga enchants och inte minst ett par brillor som man kan modda efter eget behov.

Nuvarande/senaste guild: High Cycle, guilden består av ganska många IRLs från England.

Anledning till att du har lämnat: Det är för lite struktur i guilden. Det känns som att man kan logga in en minut innan vanliga raidtider, rycka på axlarna sen logga ut ifall det inte är folk online. Det är dessutom en så liten guild så det blir onödigt att invita reserver så är en person borta så drappas nio andra.

Tidigare raid erfarenhet inom WoW
(om du har progressat mycket på en alt, lägg till namnet på den karaktären undertill)

Vanilla: I vanilla raidade jag lite mer än halva MC och hela ZG. Hard Knock Life för en p12a att raida under den perioden. Dessa erfarenheter var dock väldigt bra då man lärde sig att inte bli allt för arg om man förlorade loot etc, under denna tiden raidade jag på en warrior som jag ej har kvar.

The Burning Crusade: I TBC raidade jag på en mage där jag raidade som högst till Kael'thas (hela SSC) prenerf. Inte direkt så mycket att säga under denna perioden. Var iprincip med i samma guild hela vägen.

Wrath of the Lich King: I wotlk raidade jag på tre olika karaktärer, en warrior, mage (samma mage som tbc) och en shaman (denna) vi clearade hela icc på 10man och höll på med icc10hc med ett gäng IRLs. I 25man ICC kom vi upp till Sindragosa innan inaktivitet startade inom guilden. Under denna tiden raidade jag i en guild som hette sloth där bl.a folk från Best in Slot även lirade (vi IRLs hoppade in i guilden).

Har du en fungerande mic?: Ja
Kommer du våga använda denna?: Självklart, jag delar gärna med mig av mina ljuva skånska stämmor
Har du mumble? (om ej, installerar du det tills första raiden?): Jepp, redan installerat sedan min tid i sloth.

Diverse frågor
Hur skyddar du ditt account? För det första är jag orginalägare till kontot sedan har jag även en authenticator installerad.

Har du problem med progress wipes? Motivera. Nej absolut inte. Wipes får man ta om man vill komma någonvart. Jag kan dock störa mig mer på anledningarna till wipesen t.ex någon som ständigt gör samma misstag. Men wipes i sig har jag inga problem med, repairkostnader är dessutom inget problem.

Vad har du med dig till en raid? Flasks som täcker alla raidtimmar, food buff, deviate fish och några hundra noggenfogger flaskor

Vad är ditt nästa personliga mål i WoW? (Achievements, reputation, mounts etc) Mitt mål är väl egentligen att få ett stabilt gear och även göra mig oberoende av guld i allmänhet, ska även bli exalted med Hellscream's Reach för trinketen.

Känner du någon i Bacon? Jag känner dem flesta från Best in Slot, har både raidat och lirat Black Ops med dem.

Vad förväntar du dig av Bacon? Schyssta raids, trevligt folk med humor och bra struktur när det gäller raid invites och hur man förmedlar om man kan närvara eller ej.. Ja det är nog det viktigaste för mig iallafall.

Vad spelar du för andra spel än WoW? Just nu spelar jag inga andra spel. Brukade spela mycket CoD men den tiden är förbi. Är dock ett väldigt stort Gears of War fan.

Hur håller du dig uppdaterad om din klass? Jag går ofta in på elitistjerks och kollar om det kommit fram nya metoder eller förändrar när det gäller statvärden.

Positivt och negativt om dig, vad kan vi tjäna på att ta in dig? Jag är väldigt kreativ och snabblärd. Jag tar gärna upp information så mycket jag kan. Jag är ganska livlig och drar gärna skämt, framför allt från "sketch" perspektiv.

Jag är en väldigt, väldigt dålig förlorare. Kämpar jag så vill jag ha betalt för mödan. Tur nog så är World of Warcraft ett ganska lugnt spel där det inte finns många faktorer att skylla på förutom sig själv. Jag läste och såg att ni använder er av loot council vilket jag redan är van vid och jag tycker att det är ett rättvist system.

Tre personlighetsdrag som beskriver dig bra: Galen, smart och kreativ.

Hur ser dina planer ut för Cataclysm?: Jag hade tänkt få bra gear och hålla mig till en guild som jag fäster mig vid där jag känner mig trygg när jag spelar. Som sagt så vill jag även göra mig oberoende av guld vilket inte känns så svårt i Cata. Jag har även många gubbar som täcker nästan alla professions vilket hjälpte mig väldigt mycket i Wotlk.

Accepterar du Bacons regler? Ja

Hur ser ditt UI ut? (Visa helst i en raid miljö, om det inte går, var säker på att visa ALLA hidden addons, så som DBM, NTK, etc. <-- Viktigt)
hxxp://img841.imageshack.us/f/wowuiae.jpg/

Celima
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Celima, Shaman, Elemental (Accepted) Empty armory url

Inlägg  Celima tor feb 24, 2011 1:38 am

Misslyckades med URLen till min armory, ursäkta.

hxxp://eu.battle.net/wow/en/character/chromaggus/celima/simple


Celima
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Celima, Shaman, Elemental (Accepted) Empty Sv: Celima, Shaman, Elemental (Accepted)

Inlägg  Nalenia fre feb 25, 2011 5:18 am

Accepted
Nalenia
Nalenia

Posts : 86
Join date : 10-11-05

Till överst på sidan Gå ner

Celima, Shaman, Elemental (Accepted) Empty Sv: Celima, Shaman, Elemental (Accepted)

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet